Khamis, 1 Mac 2012

~ 5weeks to go.... ~

Assalammualaikum,
Alhamdullillah masih lagi diberikan kesempatan untuk berblog disini... :)
Dah lama xmenaip disini kan...nak kata busy sgt xdela..mungkin malas kot...hehehe
Diam tak diam kejap je dah masuk bulan Mac...ada lagi hampir sebulan untuk aku bergelar ibu buat kali ke-2...

Dah scan ke????
dah pegi dah.....Minggu lepas...kt RSAT (Rumah Sakit Angkatan Tentera) ni xleh nak buat sbb doktor xder...doktor kt Rsat, TUDM ni dua2 lelaki....so, xkan dier nak scan plak kan....so terpaksala p swasta punya...kt Al-Farabi...buat scan biasa je 2D...rm40.00.....okla kan..janji dapat tgk kesihatan baby...jantina tu belakang kira la...klu nampak jantina tu, kira bonus la kan.... :)

Baby camne?????
Alhamdullillah pada pemerhatian doktor berkenaan, baby dalam keadaan ok...semoga anak ibu & ibu sihat walafiat hendaknya sehingga, semasa, selepas bersalin dan sepanjang hayat.. :-)
Mengikut kata doktor, insyaallah anakku lelaki...kalau betul tekaan doktor tu, alhamdullillah, sepasangla anakku...tp klu xtepat tekaan doktor, ku terima sahaja...seronok jugak anak pompuan ni..boleh didandan dan sebagainya... Mana-mana jela kan...janji sihat walafiat....

Barangan baby cmne plak dah beli ke????
Alhamdullillah, walaupun kami sekeluarga agak kesempitan kewangan bulan ni, tp barangan baby telahpun ku beli keseluruhannya...xbeli banyak pun...apa yang ada masa kelahiran kakaknya, klu elok lg aku guna je...baju2 kakak yang boleh dipakai, aku bg plak ke adiknya....Macam selimut, bantal, barut pakai kakaknya punya jugak...cuma barangan yang dah tiada dalam simpanan macam napkin, bedung, barangan mandi tu semua kena beli lain..sbb yang ada dulu entah kemana perginya...hehehehe...
Pakai jela mana yang ada dulukan...nnti dah lahir kiter beli yang lain ye anak ibu... :)

Kesihatan ibunya mcm mana plak?????
macammana???mcm tula.....sakit kepala on & off.....sakit kaki, sakit ari2...lemah je....nak jalan pun xlarat...tp kugagahkan jugak p keje, hantar anak & sebagainya....nasib baik ada hubby yang agak memahami turut membantuku....cuma dah lama xmasak la...hehehe...balik keje dh lambat,,,kadang2 kul 6.30 baru smp umah...balik dh penat, jawabnya makan luar jela...tu pun hubby faham jugak...alhamdullillah....nnti pas bersalin ibu masak untuk papa ye.... :) tp malam ni kena masak gak...sbb hubby nak sgt makan kailan ikan masin hasil air tangan isterinya.... :)  Semoga sedapla masakan aku nanti...hehehehe....

Hmmm....banyak plak aku berceloteh ri ni kan..... Ku amat berharap segala urusan sehingga bersalin, semasa, selepas bersalin dan hari-hari berikutnya dipermudahkan Oleh-Nya.....Amin....Semoga hidup aku sekeluarga diberkati dan semoga kehadiran anak ke-2 kami akan menambahkan lagi keceriaan dalam keluarga dan rumahtangga kami.....Amin......Ibu sayang papa, baby Iris & adik..... :) ( emosi plak..hahaha...menaip sambil dgr lagu sedih, mcm nila jadinya...hehehe)

Sekian dulu celoteh ku hari ni...klu ada masa, akan ku berceloteh lg disini....

Wassalam.... :)

1 ulasan: